пʼятниця, 5 грудня 2014 р.

Стокгольм, жовтень 2010

Поїздка в Швецію була першою закордонною поїздкою з Німеччини під час навчання там. Ми з дівчатами спокусились на мега дешеві квитки Берлін-Стокгольм від компанії Ryan Air. Ціну точно вже не пам'ятаю, але шось точно менше за 20 євро. 
До речі, тоді я перший раз в своєму житті летіла літаком! А було це всього-на-всього 4 роки тому :) 
Пройшли ми з дівчатами реєстрацію на посадку і тепер сиділи всі красиві в залі очікування, бо попередньо ще ж забігли в Duty Free (що тоді теж було для мене відкриттям) :)
Перше чим нас вразила шведська земля - так це тим, що в жовтні вже лежав сніг. Ми цього ніяк не сподівались, бо в Німеччині, з якої ми прилетіли, було ще досить тепло і затишно. Далі ми дізнались, що до Стокгольму з аеропорту, в який ми прилетіли, насправді ще десь 2 години їхати автобусом і коштує це задоволення приблизно стільки ж скільки й квитки Берлін-Стокгольм - 17 євро (добре що це хоч за два квитки - туди і назад). Це один з таких класичних підводних каменів лоу костних авіаліній як Ryan Air. Після ще однієї аналогічної поїздочки Дюссельдорф-Барселона, де так само до аеропорту треба було більше двох годин трьома видами транспорту, ми вирішили в майбутньому відмовитись від послуг Ryan Air і далі літали переважно з Easy Jet. Нехай там квитки на 20-30 євро дорожчі, але ти знаєш що прилетиш в нормальний аеропорт в нормальний час і наперед уже морально готовий заплатити ці гроші. Але це таке.

Тепер про Стокгольм. Пам'ятаю, що перед тим як в'їхати в місто автобус певний час їхав тунелем, а коли виїхав на поверхню буквально всі пасажири дружно і захоплено сказали: "Аааа!" Каскади різнокольорових типово шведських будинків, оточені протоками, які з'єднують озеро Меларен і Балтійське море - це просто неймовірна краса! В мене немає фото, яке б передало вам те, що ми побачили, бо про фотоапарат я в такі моменти думаю в останню чергу, але спробую зараз знайти щось схоже в інтернеті - ну десь ось так :)
Ввечері, при світлі всіх вогнів міста це виглядає ще казковіше :)
Взагалі в Швеції, мабуть тому що темніє рано, підсвітка вулиць дуже кльово продумана. Це не просто ліхтарі, це виглядає як ціла вистава. Вечорами вулиці виглядають дуже інакше ніж удень, якось вже дуже романтично. Тут часто на вулицях відбуваються різні світлові шоу, правда я бачила їх не в Стокгольмі, а в Уппсалі, куди я заїхала в гості, до своєї подруги Наталі.
В різний час до Наталі в гості, я приїжджала в гості ще, мабуть, у три країни щонайменше. На той час вона вчилась в Уппсалі, куди я потім якраз поїхала зі Стокгольма, але в Стокгольм Наталя теж приїхала погуляти з нами.
Всі разом ми пішли в Васа музей, який мене особисто дуже вразив. Та шо там вразив - я взагалі до того не могла собі уявити, що такі речі технічно можливі, а тим більше, що хтось десь в світі вже таке зробив. Це музей корабля, який затонув в 1628 році! Дуже раджу почитати про це додатково, якщо ви чуєте про Васа музей вперше.
Цей корабль цілим підняли на поверхню в 50-х роках минулого століття, потім навколо нього побудували 5 (чи 6?) поверхів музею. Там все дуже інтерактивно - можна подивись відео, по те, як все було влаштовано на кораблі, як і чому він затонув і як його потім через 300 років піднімали на поверхню. Також в розрізі відтворено і показано, як працювало машинне відділення.
Ми провели там щонайменше години 3 і може ще й не все бачили..
Ще були в Нобелевському музеї і ось вона зала, де власне вручається ця премія :)
Ще знаю, що всі в захваті від Юнібаккену, або так званого "музею казок", де змодельовані герої казок Астред Ліндгрен, Туве Яннсон, Ельзи Бесков та ін. Кажуть там дуже круті різні маленькі іграшкові будиночки, правда я там не була, не скажу)

У Олі виявився з собою український прапор, тому ми користуючись нагодою ще зробили патріотичну фотосесію на фоні рикстагу.
А ще довго не могли намилуватись хлопчиками з королівської почесної варти)
Щодо гастономічних експірієнсів - то саме в Стокгольмі я вперше в житті спробувала лакриця, яка тут дуже популярна. Чому? Відповідь на це питання так і залишилась для мене загадкою))
Ну і на останок мімішне фото з лосем, які тут на кожному кроці :)
Ви не маєте права покинути Стокгольм не купивши собі хоча б одного такого маленького звірятка)









Немає коментарів:

Дописати коментар